Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Mladí frantíci z KID WISE mají ve své aktuální nahrávce cosi magicky nespecifikovatelného. Takovou šmrncovní esenci plnou telecího nadšení a nových pohledů na svět, který ve svém věku objevují a díky svojí hudbě zprostředkovávají světu. Mnohdy je podobný duch zachycen na prvních nahrávkách kapel, co následně velmi rychle prorazily. Jsem si jist, že tato aura se za pár let z jejich tvorby vytratí a dost možná na nás budou zanedlouho shlížet z pódií velkých hal, protože potenciál v nich ukrytý brzy přitáhne nějakou větší nahrávací společnost.
Náladová indie rocková vize světa si na aktuální nahrávce ráda hraje s klavírními i tklivými smyčcovými podkresy a místy skladby natahuje i do více jak desetiminutových stopáží. Tvorba kapely mi zdaleka nejen vizuálem videí lehce připomíná ruskou výtečnost zvanou MOTORAMA nebo švédy JENIFEREVER, jen s tím rozdílem, že KID WISE více šlapou do atmosféry. Díky tomu působí jako citlivá nenásilná kytarovka, která je rozkročena někde mezi melancholický chilloutem, post-rockem a progresivním popem.
Když jsem „Renaissance“ slyšel poprvé, kapelu jsem téměř neznal a rozhodně jsem nečekal, že za ní stojí tak mladí hudebníci. Jsem přesvědčený o tom, že pokud kluci nezratí drive, múzy a pracovitost nebo se nepoštěkají při nahrávání plnohodnotného následníka tohoto třípísňového EP, můžeme od nich čekat velké věci.
Další deska šíleného multiinstrumentalisty Christiana Ludvigssona má daleko k minulé "Machinery Of Night". Jednak se zde recykluje, ale hlavně je to až příliš překombinované a nesourodé. Extravagance tu pohltila kreativitu a zbyl poněkud nesourodý guláš.
Do týhle marškumpačky rukuju s nadšením. Velká válka mě fascinuje od dětství a hejtman Noise vede svou družinu do ohně bitvy plné špičkového melodického deathu a blacku. A jde do toho prsama. Hitovější to být nemůže. Válka je vůl by BDM RAMMSTEIN!
Tohle je celkem změna. THORIUM se na stará kolena více přiklonili ke švédskému zvuku a přístupnější melodice. "The Bastard" je nejvíce hitová kolekce jejich kariéry poměrně silně připomínající kapely typu PAGANIZER a zejména EYE OF PURGATORY. Nečekané.
Tuomas Holopainen už se dávno vidí jako skladatel vážné hudby s rádoby geniální orchestraci, takže co jiného by vytvořil než příliš melancholické, unavené a nízkoenergetické dílo, že i Lord K. Philipson by se po letech vyřádil.
Z nových, doteraz nepočutých kúskov ma na prvé počutie baví asi iba "Children Of´Ata. Celé je to nejaké rozťahané a bez energie. Toto nie sú NIGHTWISH, akých mám rád.
Chutná jednohubka pro skalní příznivce. FATHER BEFOULED už přes patnáct let zasahují tam, kde je třeba ukojit poptávku po tvorbě ranných INCANTATION. Příjemné EP, které akcentuje spíše jednodušší stránky kultovní „pillardovské“ éry americké legendy.
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.